5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید
شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید
دو شنبه 17 آذر 1399 ساعت 15:24 | بازدید : 12 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

5ارز - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

طی چند روز گذشته قیمت بیت کوین (BTC) در نزدیکی سطح 19000 دلار در نوسان بوده است. هر زمان که قیمت در نزدیکی بالاترین سطح ثبت شده تحکیم گردد، نشان دهنده قدرت آن ارز است.

با این حال، پرسشی که باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است این است که آیا بیت کوین برای عبور از مرز 20000 دلار از شتاب کافی برخوردار هست یا اینکه در کوتاه مدت شاهد اصلاحی جدی در قیمت خود خواهد بود. در حال حاضر، تحلیلگران درباره پیش بینی حرکات بعدی این ارز رمزپایه اختلاف نظر دارند.

گرچه تحولات کوتاه مدت قیمت همچنان نامعلوم هستند ولی، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر حوزه ارزهای دیجیتال، معتقد است که چشم انداز بلند مدت این ارز بیش از هر زمان دیگری صعودی است. به گفته وو، بیت کوین در حال سپری کردن یک مرحله انباشت مجدد است، این یکی از دلایل اصلی این واقعیت است که قیمت آن در جریان روند صعودی فعلی شاهد اصلاحات نوسانی نبوده است. وو انتظار دارد که بیت کوین تا پایان سال 2021 به 200 هزار دلار برسد.

سرمایه گذاران مشهور در مورد انتظارات خود از قیمت های بالاتر بیت کوین زیاد صحبت کرده اند. با این حال، این ارز، به هیچ وجه، تنها ارز رمزنگاری شده در رادار سرمایه گذاران سازمانی نیست. مایکل سوننچین (Michael Sonnenschein) مدیرعامل کمپانی Grayscale ، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ اذعان داشت که تعداد سرمایه گذارانی که در وهله اول و گاهاً فقط اتریوم را ترجیح می دهند روز به روز در حال افزایش است.

جریان منابع مالی به سمت Ether (ETH) نشان می دهد که سرمایه گذاران سازمانی، ارزهای رمزپایه بیشتری را به سبد دارایی خود اضافه می کنند. این یک نشانه مثبت است، زیرا این نشانه ای دال بر افزایش اعتماد سرمایه گذاران به فضای ارزهای رمزنگاری می باشد.

از آنجا که احساسات بازار همچنان صعودی است، بررسی نمودارهای قیمت پنج ارز رمزنگاری شده برتری که در هفته جاری پتانسیل آغاز روندی صعودی را دارند خالی از لطف نخواهد بود.

BTC/USD

طی چند روز گذشته خرس ها با تمام نیرو از منطقه 19،500 تا 20،000 دلار دفاع کردند، اما نتوانستند بیت کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (18188 دلار) بکشانند. این نشان می دهد که گاوها در هر ریزش جزئی قیمت برای خرید اقدام می کنند.

نمودار اول بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

جفت ارز BTC/USD در نزدیکی ناحیه مقاومت بالاسری یک الگوی پرچم سه گوش ایجاد کرده است. هر دو میانگین متحرک شیبی صعودی دارند، که نشان دهنده برتری گاوها است. به علاوه، مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیر صعودی است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای این پرچم رسانده و آنرا حفظ کنند، ممکن است مرحله بعدی روند صعودی آغاز شود. اولین هدف در روند صعودی 21140 دلار و سپس 23،043 دلار است.

اگر خرس ها قیمت را به زیر پرچم بکشانند، این نمای صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. در این صورت، یک حمایت جزئی در میانگین متحرک نمایی 20 روزه وجود دارد که در صورت شکسته شدن، این جفت ارز می تواند تا 17200 دلار سقوط کند.

واگرایی منفی در RSI تنها تحول نزولی است که نشان می دهد احتمالاً شتاب حرکت بیت کوین در حال تضعیف می باشد. با این حال، تا زمانی که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت نکند، شرایط به نفع خرس ها تغییر نخواهد کرد.

نمودار دوم بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار 4 ساعته، میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI تا نقطه میانی کاهش یافته است. این نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

گاوها برای حمایت از پرچم، با هر افت قیمت خرید می کنند، در حالی که خرس ها با افزایش قیمت تا خط مقاومت پرچم، برای فروش اقدام میکنند.

از آنجا که نه گاوها و نه خرس ها از مزیت آشکاری نسبت به دیگری برخوردار نیستند، بهتر است قبل از در نظر گرفتن پوزیشنی جدید، صبر کنید تا قیمت بالاتر یا پایین تر از پرچم شکسته شود.

ETH/USD

روز 5 دسامبر (15آذر) اتر سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (555 دلار) را بازپس گرفت، که نشان دهنده انباشت توسط گاوها در سطوح پایین تر است. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت را تا بالای منطقه مقاومت بالاسری 622.807 دلار تا 635.456 دلار افزایش دهند.

نمودار اول اتریوم - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در صورت موفقیت، جفت ارز ETH / USD می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را  آغاز کند. این روند صعودی احتمالاً تا سطح 800 دلار ادمه می یابد. میانگین های متحرک صعودی نشان دهنده برتری گاوها هستند.

با این وجود، بعید است که خرس ها بدون هیچ تلاشی میدان را خالی کنند. آنها از 24 نوامبر (4 آذر) تاکنون به شدت از مقاومت 622.807 دلاری دفاع کرده اند و دوباره سعی می کنند قیمت را تا این مقاومت کاهش دهند.

اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشانند و در همان سطح نگه دارند، این جفت ارز می تواند تا 488.134 دلار سقوط کند. از طرفی، RSI نوعی واگرایی نزولی ایجاد کرده است که نشان می دهد شتاب این حرکت ضعیف شده است.

نمودار دوم اتریوم - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز ETH / USD شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی را نشان می دهد که با یک شکست مقاومتی و بسته شدن قیمت بالاتر از 622.807 دلار تکمیل می شود. در این وضعیت، 763.61 دلار هدف اصلی خواهد بود.

در حال حاضر خرس ها سعی می کنند قیمت را تا خط روند مثلث پائین بکشنند. اگر این سطح حمایتی شکسته شود، نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

با این حال، اگر قیمت از این خط روند صعودی بازگردد، گاوها یک بار دیگر سعی می کنند قیمت را به بالای مقاومت بالاسری هدایت کنند. در صورت موفقیت، مرحله بعدی حرکت صعودی اتریوم آغاز می شود.

XMR/USD

در چهار روز گذشته، رمز ارز مونرو (XMR) در نزدیکی مقاومت 135.50 دلاری ترید شده است. این آلتکوین یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده است که با یک شکست مقاومتی و بسته شدن قیمت بالاتر از سطح 135.50 دلار کامل می شود. در این شرایط صعودی، هدف 167 دلار خواهد بود.

نمودار اول مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در حالی که میانگین متحرک نمایی 20 روزه (126 دلار) در حال افزایش است، میانگین متحرک ساده 50 روزه (122 دلار) ثابت بوده و RSI کمی بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشانه ای دال بر تعادل بین عرضه و تقاضا می باشد.

گاوها پس از حفظ قیمت بالاتر از سطح 135.50 دلار برتری خواهند یافت و اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه برسد، شرایط به نفع خرس ها خواهد بود.

در روند نزولی، اولین حمایت در 110 دلار و 105 دلار است. شکست قیمت زیر این سطح حمایتی می تواند آغازگر یک روند نزولی جدیدی باشد.

نمودار دوم مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز XMR/USD نشان می دهد که خرس ها در نزدیکی مقاومت بالاسری 135.50 دلار به فروش خود ادامه می دهند. اگر خرس ها قیمت را به زیر 50-SMA بکشانند، ریزش قیمت تا 123.73 دلار امکان پذیر است. شکست زیر این حمایت می تواند افت قیمت را تا 120 دلار و سپس 112.50 دلار ادامه دهد.

برعکس، اگر قیمت از 50-SMA بازگردد، گاوها یک بار دیگر سعی خواهند کرد قیمت را به سمت منطقه مقاومتی 135.50 دلار تا 142.80 دلار سوق دهند. در صورت موفقیت، مرحله بعدی روند صعودی آغاز می شود.

VET/USD

در حال حاضر، گاوها در تلاشند ویچین (VET) را به بالاتر از مقاومت بالاسری 0.01755 دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند قیمت را بالاتر از این مقاومت نگه دارند، این آلتکوین یک الگوی کف گرد (rounding bottom) را کامل می کند.

نمودار اول ویچین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میانگین های متحرک رو به رشد و قرارگیری RSI در منطقه مثبت حکایت از برتری گاوها دارد. با بسته شدن قیمت بالاتر از مقاومت بالاسری، ممکن است این روند صعودی به 0.02292 دلار و سپس هدف الگوی 0.02618 دلار برسد.

هرچند، ممکن است خرس ها برنامه های دیگری داشته باشند. اگر آنها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.0150 دلار) بکشانند، جفت ارز VET/USD می تواند تا مرز 0.014 دلار و سپس به SMA  50 روزه (0.0125 دلار) سقوط کند.

برعکس، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها بار دیگر تلاش می کنند قیمت را به بالای مقاومت بالاسری برسانند.

نمودار دوم ویچین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز VET/USD نشان می دهد که خرس ها به شدت از مقاومت 0.01755 دلاری دفاع می کنند و در تلاشند قیمت را زیر 20-EMA نگه دارند. اگر این اتفاق بیفتد، ریزش تا رسیدن به خط روند محتمل خواهد بود.

اگر قیمت این جفت ارز از خط روند بالاتر رود، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به منطقه مقاومت 0.01755 دلار تا 0.01861963 دلار برسانند. در صورت تحقق این وضعیت، مرحله بعدی روند صعودی برای این ارز آغاز می شود.

برعکس، اگر خرس ها قیمت را به زیر خط روند کشانده و در آن سطح حفظ کنند، احتمالاً شاهد یک اصلاح عمیق تر تا رسیدن به 0.0145 دلار و سپس به 0.0125 دلار خواهیم بود.

AAVE/USD

در حال حاضر توکن AAVE در یک روند صعودی قرار دارد، زیرا یک الگوی سقف قیمت بالاتر و کف قیمت بالاتر را ایجاد کرده است. افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (74 دلار) و قرارگیری RSI در منطقه مثبت حاکی از کنترل گاوها بر بازار است. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالاتر از سطح 94.875 دلار برسانند، این آلتکوین می تواند تا 124.075 دلار افزایش یابد.

نمودار اول آوی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این وجود، طی سه روز گذشته خرس ها به شدت از مقاومت 94.875 دلاری دفاع کرده اند. اگر آنها بتوانند قیمت را به زیر سطح 79.20 دلار بکشانند، جفت ارز AAVE / USD می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی خود را از سر بگیرند.

برعکس، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، به نفع خرس ها خواهد بود. حمایت بعدی در روند نزولی 69 دلار است و اگر این سطح نیز شکسته شود، کاهش قیمت می تواند تا 50 دلار ادامه یابد.

نمودار دوم آوی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز AAVE/USD نشان می دهد که گاوها هنگام ریزش قیمت تا خط روند صعودی برای خرید اقدام می کنند، در حالی که خرس ها با افزایش قیمت تا خط روند نزولی دست به فروش می زنند.

اگر خرس ها قیمت را به زیر خط روند صعودی بکشانند، این جفت ارز ممکن است تا 50-SMA و حتی پائین تر از آن و تا سطح 72 دلار کاهش یابد. شکست قیمت زیر این حمایت می تواند آغازگر یک روند اصلاح نزولی شدید تر باشد.

برعکس، اگر قیمت از خط روند صعودی بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد این جفت ارز را به بالای خط روند نزولی و مقاومت 94.875 دلار برسانند. در صورت موفقیت، جفت ارز AAVE/USD می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cointelegraph



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 62
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 63
:: بازدید ماه : 261
:: بازدید سال : 417
:: بازدید کلی : 2105